20 Kilometer! Dat is hoeveel bedrading er in één rijtuig van een trein zit.
20 kilometer: dat is van Haarlem naar Zandvoort én weer terug. Als elektromonteur bekabeling, zorg jij ervoor dat deze 20 kilometer netjes verwerkt wordt en dat daarmee alle elektrotechnische systemen in de trein goed werken. Lichten, deuren, remsystemen en airco's werken immers niet zonder bedrading.
Monteur bekabeling treinen
-
>Salaris € 3000,- per maand
-
>Dagdienst of 2-ploegenrooster
-
>Fulltime baan mogelijk vaste baan
-
>Doorgroei mogelijkheden bij NS
-
>Technisch MBO-2 diploma of hoger
-
>Werkervaring in techniek of IT
-
>Sociaal en collegiaal
-
>Jij bent nog niet uitgeleerd!
wil jij aan de slag als
elektromonteur bij ns?
Over deze functie en over NS
NS, de Nederlandse Spoorwegen, is een semioverheidsbedrijf die dagelijks meer dan één miljoen reizigers vervoert met hun treinen. Dat zijn behoorlijk wat mensen die afhankelijk zijn van voldoende beschikbare treinstellen om veilig en comfortabel vervoert te worden van A naar B. En daar werk jij aan mee!
Wat doet de elektromonteur bekabeling bij NS?
Als elektromonteur ben jij uiteraard verantwoordelijk voor het elektrotechnische gedeelte van het werk, maar je kan wel samenwerken met bijvoorbeeld mechanische monteurs. Naast het installeren en controleren van de bedrading kun jij ook ingezet worden voor werk aan andere onderdelen, zoals airco's, tv-schermpjes, schakelkasten en nog veel meer. En heb jij meer in je mars en wil je doorgroeien? Ook dan ben je bij Technicum en NS aan het juiste adres!
Waar ga jij aan het werk?
Je gaat aan de slag bij NS in Haarlem. Dit is een hele grote werkplaats, waar het groot onderhoud plaats vindt en waar treinen gemoderniseerd worden. In Haarlem werken ongeveer 400 technisch specialisten, met zeer uiteenlopende achtergronden, in verschillende teams. Elk team bestaat uit 8 tot 10 monteurs, aangestuurd door één leidinggevende.

Jouw arbeidsvoorwaarden bij NS
NS staat bekend als één van de beste werkgevers van Nederland en ook in de techniek zit je goed bij NS. Hoewel jij in dienst komt van Technicum, geniet je wel de voordelen van de arbeidsvoorwaarden bij NS. Aan de basis van jouw voorwaarden, ligt een tijdelijk contract voor een 36-urige werkweek. Op basis van die 36 uur krijg jij:
- ca. € 3.000,- bruto per maand (schaal 55) exclusief toeslagen
- Eens in de twee weken een dag vrij
- Ruim 180 vrije uren per jaar
- 8% vakantiegeld
- Goede pensioenregeling
Los van mooie voorwaarden werk je lekker binnen, waar je dus geen last hebt van weersomstandigheden. Er zijn elke dag veel collega's aan het werk en samen zorgen we voor een leuke sfeer op de werkvloer. Klinkt goed toch?
Ben jij geschikt voor deze baan bij NS?
Om bij NS te komen werken, zijn wij op zoek naar elektromonteurs met minimaal een MBO niveau 2 diploma op zak. Bij voorkeur natuurlijk ook in een technische richting, zoals elektrotechniek, service- en onderhoudstechniek of IT. Waar wij verder naar kijken:
- Resultaatgerichtheid, want onze treinen moeten natuurlijk zo snel mogelijk weer inzetbaar zijn.
- Nauwkeurig kunnen werken, want fouten betekenen vertraging.
- Leergierig, want treintechniek zal waarschijnlijk nieuw zijn voor je.
En zeer belangrijk: Professionele werkhouding, zodat jouw team op jou kan rekenen en je bijdraagt aan die gewenste positieve sfeer op de werkvloer.
-
Je kan in principe op ieder niveau instromen. Ben je net klaar met je opleiding? Dan is het logisch dat je nog geen ervaring hebt en zal je instromen als "beginnend" elektromonteur. Met ervaring, zou je in kunnen stromen op een meer zelfstandige functie, maar dan wordt er ook meer van je verwacht. Er is dus niet één ideaal plaatje.
-
Uiteraard je vooropleiding, want we verwachten wel minimaal een MBO 2 diploma in een technische (of IT) richting, maar het allerbelangrijkste is jouw motivatie en drive. Als jij graag wil, en je kan dat onderbouwen in een gesprek, maakt het niet uit wat je hiervoor gedaan hebt. Of je nu uit de bouw komt, de infratechniek, Defensie, IT of een andere branche, motivatie en drive; daar gaat het vooral om.
-
De eerste dienst (ochtendshift) is van 07:00u tot 15:30u. De tweede ploeg start in 15:30 en werkt door tot 23:30. Iedere week wordt er gewisseld, dus de ene week werk je overdag en de andere week in de avond.
-
Kort antwoord: Veel! En daarvoor hoef je niet eens rechtstreeks in dienst te zijn, want ook in dienst van Technicum kan dit al. Heb jij een MBO 2 diploma en wil je je niveau 3 halen? Heb je belang bij een cursus tekening lezen of wil je je NEN 3140 certificering halen? Via de opleidingsmogelijkheden van Technicum ONE kun jij vakgerichte cursussen of een complete mbo opleiding volgen in een werk-leertraject. Geen kosten, wel salaris.
-
Nee, in principe is dit een vacature voor langere tijd met uitzicht op een vast dienstverband. Bij NS in Haarlem word weliswaar in projecten gewerkt en het kan wel zijn dat jij op een tijdelijk project aan de slag gaat. Maar het is wel de intentie dat je blijft en je werk vervolgt op een nieuw project. Daarnaast gaan er aankomende jaren meerdere collega's met (welverdiend) pensioen, wat extra kansen biedt voor nieuwe monteurs. Wil jij zelf liever tijdelijk werken en niet vast bij NS blijven? Dat is altijd bespreekbaar.