- Terug
- Ik zoek personeel
- Daarom Technicum
- Het nieuwe werven
Het nieuwe werven
Maatwerk
Technisch personeel is schaars en ontwikkelingen en innovaties volgen elkaar in rap tempo op. Dat heeft invloed op de manier hoe we werken.
We hebben op de werkvloer elke dag te maken met collega's uit verschillende generaties. Een gezonde mix is de sleutel tot succes. Dat vraagt om werving die niet alleen doeltreffend is, maar ook op maat. Zeker als je kijkt naar de toekomstige generatie techneuten; zij hebben hun eigen wensen, ambities en behoeftes. Via gerichte campagnes, ingezet via diverse online kanalen, weten we hen individueel te bereiken.
Voor het eerst in de geschiedenis zijn er vier generaties op de werkvloer te vinden:
- Babyboomers (1940-1964)
- Generatie X (1965-1985)
- Generatie Y (1980-1995)
- Generatie Z (1995-2000 e.v.)
Een unieke kans om kennis en expertise binnen je organisatie te borgen!
Growth hacking
Technicum experimenteert met growth hacking. Een mooie kreet die simpelweg betekent dat we onze marketingmiddelen op een nieuwe – en vooral juiste – manier inzetten voor het werven van talent. We doen niets op basis van aannames, maar uitsluitend op basis van data.
We bedenken een doelgroepgerichte wervingsactie en brengen deze direct in de praktijk. Snel en tegen lage kosten, alsof we een prototype lanceren. Je kunt dit vergelijken met de manier hoe startups tegenwoordig werken. We experimenteren, testen en meten het resultaat direct online. Op basis hiervan doen we aanpassingen en gaan we wederom testen en meten.
Zo leren we onze doelgroepen elke dag beter kennen én blijven we onze creativiteit op de proef stellen!
Growth hacking is de combinatie tussen:
- Marketing
- Creativiteit
- Techniek
Waarbij we:
- Experimenteren
- Testen
- Meten